Skip to content
  • Projekty a co dělám
    • Video tvorba
    • Všude dobře, tak co doma
    • Natáčení videoprohlídek nemovitostí
    • Retrohráč
    • Svatební videa
    • Tvorba obsahu pro sociální sítě
  • Blog
  • Něco o mě
  • Kontakt na Mirka
Menu

Mirek Pakr

TVŮRCE VIDEÍ – videa, zvuk a hudba
  • Projekty a co dělám
    • Video tvorba
    • Všude dobře, tak co doma
    • Natáčení videoprohlídek nemovitostí
    • Retrohráč
    • Svatební videa
    • Tvorba obsahu pro sociální sítě
  • Blog
  • Něco o mě
  • Kontakt na Mirka
Home  >  Cestování  >  Pražské metro v noci – Zážitková trasa C s klasickou soupravou Ečs
Posted inCestování

Pražské metro v noci – Zážitková trasa C s klasickou soupravou Ečs

Posted By admin Posted on 11. 12. 2023
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Trasou C s komplexním výkladem v kuse čtyři hodiny v noci poté, co zavřeli všechny stanice.

  • Dneska se společně zajedeme podívat do nočního metra v Praze, kde jsme s kámošem vyrazili na akci s názvem Noční zážitková turistika na trase C.Pokusím se vám na obrázcích, které jsem tam natočil, popsat co se tam dělo, co jsme všechno viděliHned z kraje jsme se dostavili na stanici metra Kačerov, kde původně byl začátek trasy. Tady jsme, po nezbytné kotrole lístků, sešli na nástupiště, kde pro nás přijela historická třívagónová souprava vlaku Ečs. Ta byla vyrobena v Mytiščinském strjírenskéím závodě, se sídlem v Mytišči vzdáleném několik kilometrů od Moskvy. Těchto vozů bylo do Prahy v letech 1973 – 1976 dodáno celkem 85. Jejich provoz na trase C byl ukončen v roce 1997.
  • Dojeli jsme na stanici Budějovická, kde proběhlo první volné focení a natáčení vlaku.Zajímavá byla zastávka na Pražského povstání, kde jsme si prohlédli pracoviště samostatného provozního technika. Jeho úkolem je zajišťovat provoz vlaků a řídit vlakovou dopravu. Vesměs stojí u obrovského ovládacího panelu se spoustou tlačítek, táhel a kontrolek, kterými ovládá veškeré dění na kolejích přilehlé stanice. Je to prý ze sedmdesátých let a podle toho to vypadá. No ale když to funguje, tak proč to měnit… toť základní pravidlo všech ajťáků.Z této stanice jsme se také vydali na kusou kolej. Tedy do tunelu, který končí a s ním i kolejišťě. Slouží k odstavení celé vlakové soupravy, aby byla k dispozici co nejdříve, aniž by musela urazit celou trasu z depa.Další zajímavá zastávka, kterou bych rád zmínil byla stanice Vyšehrad. Tady jsme mohli omrknout pracoviště dozorčího stanice. Ten zajišťuje chod stanice jako takové a podílí se na organizaci provozu. Zároveň jsme tu mohli vlak vyfotit z druhého nástupiště a také nahlédnout do tunelu v Nuselském mostě.
  • Co ještě zmínit. Určitě byly fajn původní dobové hlášky… mohli jsme se koukat skrz dveře pilota, no a nebo průjezd traťovoou spojkou mezi trasami B a C.Rozhodně  musím taky vzpomenout samotné pracovníky Metra, kteří neváhali a odpovídali na veškeré všetečné otázky. Já tedy nejsem žádný velký fanda do železnice, jen mám metro rád, ale i tak jsem si rád poslechl některé podrobnosti a zajímavosti. Nejen o aktuální technice, ale třeba i o tom, že se buduje trasa D, která již bude zcela automatizovaná a bez strojvedoucího.
  • Původně jsme tam měli být jen dvě a půl hodiny, ale nakonec jsme se mohli po Metru pohybovat skoro čtyři hodiny. Kdo tohle má? Metro a Praha, to jsou dva hlavní důvody, proč se rád do tohoto města pravidelně vracím. Asi kvůli svým zážitkům z dětství, kdy jsme sem jezdili s rodinou, s dědou na výlet… bylo to tady vždycky prostě fajn. Určitě se budu i v dalších vlozích do těchto míst v české republice rád vracet.
  • Co se týká zážitkových jízd Metra, taky se jich můžete zúčastnit. Stačí se mrknout na stránky dopravního podniku.
Previous Article Pět dní po svých Bulharskem po horách – Kuba Janiček a Nikča Hauerlandová
Next Article Ve sněhu a vánici do 1000m, celkem 18km na Velký Javorník

Subscribe Now to Our Newsletter, It's Free! Get the best content delivered straight into
your inbox!

Related Posts

VideoBLog z Tanvaldu – všechna videa

Po stopách Járy Cimrmana v Tanvaldu! Pátek 28. 2. 2025 – den, kdy se počasí nemohlo rozhodnout! Chvíli slunce, chvíli sněžení, do toho mlha… ale i tak jsem se vydal na výpravu Po stopách Járy Cimrmana. Z Tanvaldu pěšky

Vice najdes tady about VideoBLog z Tanvaldu – všechna videa

Někteří z nás si sáhli až na samotné dno! :-) Aneb výprava na rozhlednu Zdenička u Zdounek

Parádní nápad vyrazit z Kroměříže dobovým Hurvínkem – motoráčkem, který kdysi křižoval všechny naše české železnice. Nadšenci z kroměřížského železničního muzea jeden takový provozují. Naštěstí! No a potom pohodová procházka ke Zdeničce, rozhledně. A pak ke koním. A zpět

Vice najdes tady about Někteří z nás si sáhli až na samotné dno! :-) Aneb výprava na rozhlednu Zdenička u Zdounek
Facebook Instagram Twitter YouTube
© Copyright 2024 Mirek Pakr